Povinně zveřejněné informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších přepisů…
1. Název
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
Kontaktní poštovní adresa je shodná s adresou pro osobní návštěvu:
Osobní návštěvy je možné uskutečnit v pracovní dny v době od 7 do 15:30 hod., případně je možné dohodnout jiný termín návštěvy k předání žádosti.
Ústředna 577 433 853
Elektronická adresa podatelny: epodatelna@dsburesov.cz
Datová schránka:tyyuq94
5. Případné platby lze poukázat
Na běžný účet organizace: 27 - 192 476 0207/0100
6. IČ: 70851042
7. DIČ: CZ70851042
8. Dokumenty
9. Žádosti o informace, příjem žádostí
Žádost o poskytnutí informace podává žadatel ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací. Žádost je podána dnem, kdy ji Domov obdržel.
- Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, podá si žádost písemně.
- Žádost o poskytnutí informace podává žadatel při osobní návštěvě výhradně k rukám ředitele Domova, v případě jeho nepřítomnosti pak jeho zástupci.
Adresa pro podání žádosti:
Domov pro seniory Burešov, p.o.
Burešov 4884,
760 01 Zlín
Písemná žádost o poskytnutí informace
1. Písemné žádosti o poskytnuti informace lze podat:
- poštou
- elektronicky prostřednictvím: e-podatelny:
epodatelna@dsburesov.cz
datové schránky: tyyuq94
2. Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé:
- zda je určena povinnému subjektu (Domovu)
- že se žadatel domáhá poskytnuti informace ve smyslu zákona,
- kdo ji podává (fyzická osoba uvede jméno, příjmení, adresu místa trvalého pobytu, není-li žadatel přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa).
3. Neobsahuje-li žádost náležitosti podle odstavce 2 písm. a) a b) nebo adresu pro doručování, není to žádost ve smyslu zákona.
Odložení žádosti
Žádost o poskytnuti informace se odloží:
- Pokud skutečnosti vyřídit žádost brání nedostatek údajů o žadateli a žadatel i přes výzvu k doplnění (Domov musí učinit do 7 dnů ode dne podání žádosti) žádost ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení výzvy nedoplní.
- Pokud se nevztahuje k působnosti Domova a tato odůvodněná skutečnost je prokazatelně sdělena do 7 dnů žadateli.
- Žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady za poskytnuti informace nezaplati stanovenou úhradu.
- V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve Domov žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne Domov o odmítnuti žádosti.
Vyřízením žádosti se rozumí:
Poskytnuti informace (zpracování žádosti, vyhotovení a schválení obsahu informací, podepsání a vypravení poskytovaných informací elektronickou poštou nebo odeslání informací žadateli v jiné formě),
- odkaz na zveřejněnou informaci,
- vydání rozhodnuti o odmítnuti žádosti nebo o odmítnuti části žádosti a jeho odeslání žadateli,
- odložení žádosti.
Forma poskytování informací
Pokud je to možné s přihlédnutim k povaze podané žádosti a způsobu záznamu požadované informace, poskytne se informace v elektronické podobě.
Informace mohou být žadateli poskytnuty:
- ústně (pouze v případě ústně podané žádosti),
- písemně (elektronicky, poštou, osobním předáním),
- na paměťových discích,
- nahlédnutim do dokumentu či spisu.
Úhrada nákladů za poskytnuti informace
- Za poskytnuti informace můžebýt požadována úhrada nákladů dle platného sazebníku úhrad, který je zveřejněn v bodě 14 této sekce.
- Má-li být poskytnuti informace zpoplatněno, Domov tuto skutečnost žadateli písemně oznámí spolu s výši úhrady ještě před poskytnutim informace. Oznámení musí obsahovat požadovanou částku, lhůtu k zaplacení (datum splatnosti), číslo účtu, informace o možnosti podat stižnost, o nadřízeném orgánu, který je příslušný k vyřízení stižnosti, jakož i o následcích neuhrazení nákladů za poskytnuti informace.
- Poskytnuti informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady nezaplati částku v plném rozsahu, žádost se odloží, přestože je informace již zpracována.
- Úhradu za poskytnuti informace se provádí na základě oznámení některým z těchto způsobů:
- platbou na běžný účet DS Burešov (číslo účtu 27 - 192 476 0207/0100)
- platbou v hotovosti do pokladny DS Burešov, p.o.
- poštovní poukázkou.
(platební kartou nelze platbu v Domově učinit)
- Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s platnými předpisy, upravujícími jejich ochranu. Neposkytne informaci vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby.
- Neposkytují se zejména informace o rasovém původu, národnosti, politických postojích a členství v politických stranách a hnutich, o vztahu k náboženství, o její trestné činnosti, o zdraví, sexuální orientaci, rodinných příslušnících a majetkových poměrech zaměstnanců, uživatelů služby a třetich osob, pokud tak nestanoví zvláštní zákon nebo bez předchozího písemného souhlasu dotčených osob.
10. Opravné prostředky
Opravný prostředek proti rozhodnuti organizace (odmítnuti zájemce o sociální službu, odpověď na stižnost apod.) lze podat písemně na adresu zřizovatele:
Zlínský kraj
třída Tomáše Bati 21
761 90 Zlín
Lhůta není stanovena.
11. Formuláře
Pro více informací klikněte zde.
12. Popisy postupů
Návody pro řešení životních situací lze nalézt na webových stránkách:
www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-259637.aspx
nebo www.portal.gov.cz/obcan/zivotni-situace/
13. Předpisy
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě
Zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictvízákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
Zákony a další předpisy a normy, zveřejňované ve Sbírce zákonů můžete vyhledat v elektronické verzi publikace na stránkách Ministerstva vnitra ČR prostřednictvím uvedeného odkazu www.mvcr.cz
14. Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Výše sazeb jsou stanoveny v souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
I. Náklady na pořízení kopií
Sazba za pořízení jednostranné černobílé kopie nebo tisku činí 2,00 Kč za jeden list A4.
Sazba za pořízení oboustranné černobílé kopie nebo tisku činí 3,00 Kč za jeden list A4.
Sazba za pořízení jednostranné černobílé kopie činí 4,00 Kč za jeden list A3. Sazba za pořízení oboustranné černobílé kopie činí 6,00 Kč za jeden list A3.
II. Náklady na opatření technických nosičů dat
Sazba za datové CD/DVD činí 15 Kč za 1 kus.
Kopírování a úkony na vlastní Flash disk, CD/DVD a obdobné nosiče dat žadatele Domov neprovádí.
III. Náklady na odeslání informací žadateli
Poštovné a náklady za ostatní materiál se předepisují v plné výši dle skutečnosti. Informace se poštou odesílají doporučeně, případně doporučeně do vlastních rukou s návratkou, je-li nutný doklad o doručení.
IV. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací
Sazba za vyhledání informace za účelem poskytnuti při mimořádně rozsáhlém vyhledávání činí 150,-Kč za každou započatou hodinu práce jednoho zaměstnance.
Sazba za rozsáhlé vyhledání informace se neúčtuje, pokud je doba vyhledávání kratší než 1 hodinu.
Tento sazebník je účinný dnem 1.1.2020.
15. Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. § 18 v oblasti poskytování informací
16. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad vydaná podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.
Usnesení nadřízeného orgánu nebylo přijato.
17. Formulář pro podání žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999Sb., o svoboném přístupu k informacím